Search
Close this search box.

نخ دندان دسته دار

نخ دندان دسته دار مینا

آیا شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که استفاده از نخ دندان موجب کلافه شدن شما می‌شود؟ استفاده از رشته‌های بلند نخ دندان برایتان دشوار است؟ برای نخ دندان کشیدن دندان‌های عقبی با مشکل روبرو هستید؟ اگر چنین است خوب است بدانید راه آسان‌تر دیگری نیز برای استفاده از نخ دندان وجود دارد. در ادامه قصد داریم تا شما را با نخ دندان دسته دار آشنا کنیم:

نخ دندان دسته دار چیست؟

نخ دندان دسته دار یک ابزار نظافت دندان می‌باشد. جنس نخ دندان دسته دار از پلاستیک و گاهاً چوب می‌باشد که در انتها دارای یک انحنا و در سر دیگر خود دارای یک دستگیره به منظور نگهداشتن آن می‌باشد. نخ دندان دسته دار علاوه بر نخ دندان زدن وظیفه‌ی دیگر نیز بر عهده دارد. معمولاً قسمت انتهایی در نخ دندان دستهدار به صورت تیز طراحی می‌شود تا علاوه بر نخ دندان کشیدن بتوانید به عنوان خلال دندان نیز از این ابزار نظافت دندان بهره بگیرید.

نخ دندان دسته دار مینا ویسل
نخ دندان دسته دار مینا ویسل

تصویر۱

انواع نخ دندان دسته دار

یکی از انواع نخ دندان، نخ دندان دسته دار است. با توجه به نیاز افراد، شرکت‌های مختلف ویژگی‌های جالبی در این ابزار کاربردی نظافت دندان قرار‌داده‌اند. برخی از انواع نخ دندان دسته دار یک بار مصرف بوده و پس از نخ دندان زدن باید دور انداخته شوند. برخی دیگر تنها دارای سر یک بار مصرف بوده و پس از استفاده صرفاً باید سر نخ دندان را عوض نمود و مجدداً مورد استفاده قرار داد.

 

نخ دندان دسته دار مینا ویسل

محصول جدید مینا، نخ دندان دسته دار مینا ویسل، محصولی است که به شما کمک می کند تا با کاربری بسیار آسان، بیش از ۷۰ درصد کارایی بیشتر و ۴۰ درصد صرفه جویی را در کشیدن نخ دندان تجربه کنید.

نوع دیگری از این نخ دندان دارای دستگیره‌ی ضد لغزش می‌باشد. با طراحی انواع برجستگی بر روی دستگیره‌ی این نوع از انواع نخ دندان دسته دار، نخ دندان کشیدن آسان‌تر از قبل شده‌است. برخی از این نوع نخ دندان به گونه‌ی خاصی طراحی شده‌اند تا بتوانید به وسیله‌ی آن زبان خود را هم نظافت کنید. این نخ دندان در اندازه‌های کوچک برای استفاده‌ی کوکان نیز تولید می‌شود. به دلیل سهولت در نخ دندان زدن و ظاهر جذاب، کودکان استقبال خوبی نسبت به این نوع از نخ دندان از خود نشان داده‌اند.

 

نخ دندان معمولی یا  نخ دندان دسته دار؛ کدام بهتر است؟

به طور کلی نخ‌ دندان‌های سنتی در مقایسه با سایر انواع نخ دندان بهتر هستند. اما باید این نکته را نیز خاطر نشان کرد که هر یک از انواع نخ دندان دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد. نخ ‌دندان‌های معمولی در صورتی که بتوانید به درستی از آن استفاده کنید، در از بین بردن پلاک‌ها و باکتری‌ها بسیار مؤثر و کاربردی هستند. این نوع نخ دندان در انواع مختلفی تولید می‌شود که برای استفاده‌ی کلیه‌ی افراد با ویژگی‌های دندانی متفاوت و حتی گروه‌های سنی متفاوت مناسب می‌باشد.

معمولاً بسیاری از افراد در هنگام استفاده از نخ دندان معمولی دچار مشکلاتی هستند. این مشکلات در هنگام نخ دندان کشیدن دندان‌های عقبی بیشتر خود را نشان می‌دهند. به همین دلیل یا به طور کلی از نخ دندان استفاده نمی‌کنند و یا تمایل چندانی به کشیدن نخ دندان از خود نشان نخواهند داد. در این مواقع افرادی که اهمیت نخ دندان زدن را به درستی می‌دانند، روی به استفاده از انواع دیگر نخ دندان می‌آورند.

نخ دندان دسته دار مینا ویسل به شما کمک می کند تا به دندان های انتهایی دسترسی کامل داشته باشید، راحت تر نخ دندان استفاده کنید و همینطور بعنوان یک وسیله شخصی، بتوانید در محیط های مختلف بدون ایجاد جلوه بصری نا زیبا، نخ دندان استفاده کنید.

در صورتی که بخواهیم در یک جمله دلیلی برای استفاده از نخ دندان دسته دار را بیان کنیم، به چیزی جز سهولت در استفاده از این نوع نخ دندان نخواهیم رسید. استفاده از نوع دسته‌دار نخ دندان بسیار ساده و آسان می‌باشد. افرادی که مشکلات زیادی در کار کردن با نوع معمولی نخ دندان دارند، با استفاده از نوع دسته دار نخ دندان به آسانی می‌توانند دندان‌های خود را نظافت کنند.

در هنگام استفاده از نوع معمولی نخ دندان، هر بخش از فضای بین دندان توسط تکه‌ای از رشته نخ دندان که استفاده نشده‌است، نظافت می‌شود. این عمل موجب نظافت این فضاها به طور کامل می‌شود. اما در هنگام استفاده از نوع دسته دار نخ دندان، شما در هر بار استفاده از نخ دندان تنها با یک تکه نخ کار می‌کنید. این تکه در هر دفعه استفاده بین تمامی دندان‌ها قرار می‌گیرد که از نظر بهداشتی این عمل چندان مورد تأیید نمی باشد. این عمل می‌تواند کلیه باکتری‌ها و تکه‌های غذا را در کل فضای دهان شما پخش کند.

گذشته از این نکته، نوع دسته دار نخ دندان در مقابل نوع معمولی آن در نظافت دندان‌های عقبی بسیار کاراتر می‌باشد. اما در نخ دندان زدن دندان‌های جلویی نخ دندان معمولی بهتر و مؤثرتر عمل می‌کند. با استفاده از نخ دندان معمولی برای نظافت دندان‌های جلویی بر خلا نوع دسته دار، شما می‌توانید انواع تکنیک‌های لازم برای تمیز کردن دندان‌ها را به کار ببرید.

فراموش نکنید که انتخاب بین نوع معمولی و یا دسته دار نخ دندان، از جنس انتخاب بین خوب و خوب‌تر می‌باشد. در هر صورت وظیفه اصلی هر یک در نهایت نظافت دندان‌ها می‌باشد. در مرحله اول بهتر است به دلیل نظافت بهتر و کامل دندان‌ها از نخ دندان معمولی استفاده کنید. اما هنگامی که به دلایل مختلف قادر به استفاده از نخ دندان معمولی نیستید و یا نمی‌توانید به درستی تکنیک‌های نظافت دندان‌ها توسط نخ دندان معمولی را انجام دهید، نوع دسته دار نخ دندان انتخاب بسیار خوبی برای شماست. علاوه‌بر این موارد، نوع دسته دار نخ دندان به دلیل جذابیت در ظاهر و سهولت در استفاده می‌تواند فرزندانتان را نیز به استفاده از این ابزار نظافت دندان تشویق کند.

 

نحوهی استفاده از نخ دندان دسته دار

نوع دسته دار نخ‌ دندان دارای سه کارکرد کلی می‌باشد. به وسیله‌ی این نوع نخ دندان می‌توانید فضای دندان‌ها را نخ دندان بکشید، از آن به عنوان خلال دندان استفاده کنید و در نهایت سطح زبان خود را نظافت کنید.

نخ دندان:

برای استفاده از بخش مربوط به نخ دندان به ترتیب زیر عمل کنید:

  • نخ دندان را در فضای بین دندان‌ها به آرامی بالا و پایین کنید.
  • به کمک نخ دندان بخشی از دندان که در زیر لثه قرار می‌گیرد را به آرامی نظافت کنید. مراقب باشید که به لثه آسیب نرسانید.
  • در صورت نیاز دهان و حتی نخ دندان را بشویید.

 

خلال دندان:

  • قسمت نوک تیز انتهایی را بین دندان‌ها قرار دهید و به آرامی فشار دهید.
  • با استفاده از یک حرکت داخل ـ خارج، تکه‌های غذا را خارج کرده و لثه را به آرامی تحریک کنید.
  • در صورت نیاز دهان و قسمت خلال دندان نخ دندان را شستشو دهید.

 

زبان شوی:

  • زبان خود را به بیرون بیاورید.
  • زبان شوی را در قسمت انتهایی زبان قرار دهید و سطح زبان را به سمت بخش ابتدایی جارو کنید.
  • در صورت نیاز دهان و زبان شوی را شستشو دهید.

سخن پایانی:

در این مقاله نخ دندان دسته دار مینا را معرفی کردیم و سعی کردیم هر آنچه نیاز است راجب این نخ دندان بدانید را به شما آموزش دهیم؛ پس از انتخاب نوع نخ دندان خود بهتر است مقاله بهترین برند نخ دندان را نیز مطالعه کنید تا در انتخاب خود راحت‌تر باشید.

اشتراک گذاری

2 پاسخ

  1. مبشه هم دندانهای جلو رو بانخ معمولی کشید و دندانهای انتهایی رو با نخ دسته دار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات