Search
Close this search box.

شواهد علمی استفاده از نخ دندان

آیا استفاده از نخ دندان به لحاظ علمی بررسی شده است؟

شاید نگرانی بسیاری از افراد این باشد که استفاده از نخ دندان نه تنها فایده ای نداشته باشد، بلکه ممکن است مضراتی هم داشته باشد. اینکه آیا استفاده از نخ دندان می تواند فایده ای داشته باشد پاسخی است که نخ دندان مینا طی این گزارش به آن پرداخته است. موضوع صحبت، درباره شواهد علمی موجود درباره استفاده از نخ دندان است.

مطالعات انجمن دندانپزشکی آمریکا

انجمن دندانپزشکی آمریکا (American Dental Association) تایید می کند که استفاده ترکیبی نخ دندان بهمراه مسواک، می تواند در جلوگیری از بیماری های دهان و دندان و رفع بوی بد دهان موثر باشد. بررسی مجدد آزمایشات انجام شده در سال 2011 نشان می دهد که استفاده از نخ دندان بهمراه مسواک، در مقایسه با استفاده مسواک به تنهایی و بدون نخ دندان، خطر ابتلا به بیماری ورم لثه را کاهش می دهد. در این بررسی، محققان با بررسی 12 مورد، شواهدی بدست آورده اند که نشان می دهد کشیدن نخ دندان بهمراه مسواک، ابتلا به ورم لثه را کاهش می دهد، و همینطور مواردی ضعیف و غیر قابل اتکایی از 10 مورد مشاهده شد که کشیدن نخ دندان بعلاوه استفاده از مسواک، با کاهش پلاک های دندانی در 1 تا 3 ماه گردیده است.

رژیم غذایی و چکاپ، مهم تر از هر چیز

یا تمام این اوصاف، باید دانست که مهمتر از مسواک و نخ دندان، رعایت رژیم غذایی مناسب و عدم  استفاده از مواد قندی تا حد لازم، در کاهش ابتلا به بیماری های دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها از اهمیت برخوردار است. در حالی که سازمان غذا و داروی آمریکا، اعلام کرده است که تحقیقات بیشتری برای کشف مزیات و کاربردهای نخ دندان لازم است.

اهیمت مراجعه دوره ای به دندانپزشک و رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از مواد قندی تا حد لازم، بهمراه استفاده از مسواک، خمیر دندان حاوی فلوراید و نخ دندان مناسب برای فاصله های دندانی مختلف بعد یا قبل از مسواک در حفظ سلامت دهان و دندان حیاتی و ضروری می باشند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات