Search
Close this search box.

رفع بوی بد دهان با نخ دندان مینا

رفع بوی بد دهان با نخ دندان مینا

در محل کار یا مکانی عمومی مانند مترو، اتوبوس و یا تاکسی هستید که همکار، دوست یا بغل دستی شما تمایل به هم صحبتی با شما دارد، ولی با اولین کلامی که از دهانش خارج می شود به خاطر بوی بد دهان او، شما اصلا دوست ندارید این صحبت ادامه پیدا کند، از طرفی برای عدم ناراحتی او دوست ندارید  به صورت صریح به وی بگویید که برای رفع بوی بد دهان خود اقدام کند و منتظر فرصتی هستید تا از وی دوری کنید!

معمولا افراد جامعه وقتی متوجه این مشکل می شوند، هر چند به زبان نمی آورند و تذکر نمی دهند، اما اثر منفی مقتضی را خواهد داشت. شاید اگر خود فرد نیز احساس کند دهانش به هر علتی بوی بدی می دهد، در آن زمان اصلا دوست نداشته باشد با دیگران ارتباط برقرار کند و با آنها صحبت کند، چرا که از تاثیر نامطلوبی که می تواند بر شخصیتش و حتی زیبایی ظاهری اش بگذارد، نگران است. خاطره بد از فردی که در همصحبتی با او، بوی بد دهانش شما را آزار داده شاید تا مدتها در ذهنتان باقی بماند.  شاید کسانی که دهانشان بوی بد میدهد، اصلا نمی دانند که می توانند اقدامی برای رفع بوی بد دهان خود کنند.

 

 

بوی بد دهان اینقدر می تواند منزجر کننده باشد که با توجه به اینکه در صبح موقع بیدار شدن از خواب، این مشکل  برای همه افراد یک مسئله ای طبیعی و به علت کاهش بزاق در طی شب و عدم فعالیت محیط دهان وجود دارد، بهتر است برای رفع بوی بد دهان از مسواک زدن غافل نشوید.  اما باز هم ادب حکم می کند تا قبل از مسواک زدن و یا تا بعد از خوردن صبحانه که این بوی بد مقطعی از بین می رود، مواظب صحبت کردن خود با دیگران باشد.

 

حتما از آشنایان و دوستان نزدیک خود بخواهید چنانچه بوی بدی از دهان شما را متوجه شدند، برای جلوگیری از ضربه شخصیتی که می تواند در برخورد های اجتماعی در جامعه برای شما پیش بیاید، به شما تذکر بدهند تا نسبت به رفع آن اقدام کنید.

 

بوی بد دهان یک نوع بیماری است

یک بیماریی که به طور چشمگیری در جامعه شایع شده و این باعث رنجش بیش از حد دیگران در برخورد های اجتماعی است. ولی مشکل جدی تری که وجود دارد این است بر خلاف بیماری های دیگر، معمولا افراد خودشان متوجه آن نیستند، لذا حتما از آشنایان و دوستان نزدیک خود بخواهید چنانچه بوی بدی از دهان شما را متوجه شدند، برای جلوگیری از ضربه شخصیتی که می تواند در برخورد های اجتماعی در جامعه برای شما پیش بیاید، به شما تذکر بدهند تا نسبت به رفع بوی بد دهان خوداقدام کنید. مطرح کردن غیر مستقیم نسبت به این مشکل با دوستان و نزدیکان، لطفی است که شما می توانید در حقشان انجام دهید و عدم تذکر شما به عنوان نزدیکترین افراد به آنها، رفتاری مسئولانه نخواهد بود، هر چند طرح مستقیم آن می تواند ضربه روحی و شخصیتی را حتی برای نزدیکان خصوصا افرادی که رابطه عاطفی با آنها دارید، داشته باشد که در این مورد نیز میبایست در مورد ادای کلمات در این مورد کمی محتاط تر باشیم.

 

اصلی ترین راه: مراجعه به پزشک

در اولین مرحله برای رفع بوی بد دهان، مراجعه به دندانپزشک و مشورت با آنهاست تا با معاینه کامل، علت بوی بد دهان را تشخیص داده و توصیه های لازم را نسبت به درمان آن داشته باشد. با توجه به اینکه بوی بد دهان می تواند علل مختلفی همچون پوسیدگی دندان و لثه ها، ترمیم نامناسب دندان، مصرف دخانیات، جرم های دندانی بر اثر بهداشت ضعیف دهان و دندان و در مواردی نیز بیماری های مربوط به حلق و لوزه و ناراحتی های گوارشی باشد، معمولا درمان های مختلفی نیز خواهد داشت که شامل جرم گیری، آموزش مسواک زدن، توصیه برای استفاده از نخ دندان، ترمیم دندان های پوسیده و در مواردی نیز عمل و مراقبت های ویژه برای بیماری های خاص دهان و دندان است. پس از بررسی این موارد و تشخیص علت این بیماری می توان به رفع بوی بد دهان اقدام کنید.

 

باقی ماندن بقایای مواد غذایی، شایع ترین علت بوی بد دهان

یکی از شایع ترین علل بوی بد دهان، عدم رعایت بهداشت در ناحیه دهان و دندان و یا حتی بهداشت ضعیف در این ناحیه است.

محیط دهان به صورت کامل مستعمره و خانه میکروارگانیسم های مختلف است که به طور طبیعی در محیط دهان بدون ایجاد مشکل خاصی وجود دارند، مصرف مواد غذائی خصوصا مواد پروتئینی مانند گوشت، منجر به این می شود تا خرده ریزهایی از آنها در لابه لای دندان ها باقی بماند، و باکتری های موجود در دهان شروع به تجزیه این مواد باقیمانده کرده و بر آنها تاثیر می گذارند که در اثر عمل تخمیر و فساد، گازهای بدبو تولید می کنند، لذا می توان عمل باكتری ها را مهم ترین عامل بوی بد دهان به حساب آورد و با رعایت بهداشت دهان می توان میكروب ها و در نتیجه اعمال ناخواسته آنها را به حداقل ممکن رساند و این گونه به رفع بوی بد دهان کمک خواهید کرد.

رسالت اصلی مسواک زدن و استفاده از نخ دندان هم همین است که محیط دهان را از هر نوع مواد باقی مانده پاک کند و روند تجزیه سازی مواد باقی مانده توسط باکتری ها را مختل کند، حال اگر به هر علتی نتوانیم در تمیز کردن این محیط موفق شویم غیر از مشکلات دندانی و لثه ای که ممکن است بوجود بیآید از عوارض طبیعی آن بوی بد دهان خواهد بود.

 

نخ دندان ، پاک کننده بقایای مخفی

هر چند مسواک زدنِ مرتب و منظم تاثیر زیادی بر جلوگیری از رشد باکتری ها دارندو می تواند کمک به رفع بوی بد دهان کند، اما در عین حال بخشهایی از لای دندان ها هستند که مسواک نمی تواند آنها را تمیز کند و نخ دندان است که می تواند به حذف بقایای غذا در آن مکان ها کمک کند، و لذا استفاده درست از نخ دندان را می توان یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از تشکیل جرم در دندان ها و در نتیجه عامل مهمی برای رفع بوی بد دهان و حتی جلوگیری از بیماری های لثه ها بر شمرد.

 

استفاده درست از نخ دندان را می توان یکی از ساده ترین روش ها برای جلوگیری از تشکیل جرم در دندان ها و در نتیجه عامل مهمی برای رفع بوی بد دهان و حتی جلوگیری از بیماری های لثه ها بر شمرد.

 

رفع بوی بد دهان با استفاده از یک نخ دندان متفاوت

 

 

آنچه در این میان اهمیت دارد انتخاب و استفاده صحیح از نخ دندان است تا علاوه بر جلوگیری از تشکیل جرم به رفع بوی بد دهان نیز کمک نماید.

نخ دندان مینا با بهترین مواد اولیه تولید شده و آغشته به موم طبیعی عسل است و گاهی می توان از آن به عنوان یک آدامس سالم نیز استفاده کرد چرا که استفاده از یک آدامس بدون قند، می تواند به تحریک جریان بزاق دهان کمک کند تا بقایای مواد غذایی و پلاک های میکروبی که باعث بوجود آمدن بوی دهان شده‌اند را از بین ببرد. استفاده از این نخ دندان با جلوگیری از تشکیل تدریجی جرم در دندانها، علاوه بر رفع بوی بد دهان، مانع پوسیدگی دندانهای شما نیز می شود.

سخن پایانی:

علاوه بر اینکه بوی اسانس بی نظیر نخ دندان مینا در طعم های مختلف مانند نعناع، اکالیپتوس ،توت فرنگی، دارچین و میوه ای،  دهان را خوشبو کرده و میتواند حس اعتماد به نفس را نیز در افراد تقویت کند.

بسته بندی نخ دندان مینا به گونه ای است که می توانید به راحتی آن را با خود همراه داشته باشید و با سهولت در هر محیط و موقعیتی از آن استفاده نمایید. برای خرید نخ دندان مینا به فروشگاه مینا مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات