Search
Close this search box.

تاریخچه تولید نخ دندان از سال 1819

تاریخ تولید نخ دندان

نخ دندان از کجا بوجود آمد؟ اولین بار چه کسی نخ دندان را استفاده کرد و از چه جنسی ساخته شد؟

شاید برای شما جالب باشد بدانید که نخ دندان از کجا بوجود آمده است؟ اینکه با وجود تکنولوژی های اولیه، ساخت نخ دندان چگونه صورت گرفته است؟ اینکه آیا نخ دندان به شکل امروزی عرضه میشده است؟ این چیزی است که در این متن تهیه شده توسط وبسایت گروه تولیدی نخ دندان مینا می خوانید.

لیوای اسپیر پارملی1، دندانپزشکی از نیو اورلان، کسی است که برای اولین بار فرمی از نخ دندان را اختراع کرد. در سال 1819، او به بیماران خود توصیه می کرد که یک نخ ابریشمی آغشه به موم را از طریق فاصله بین دندان، به فضای بین پایه دندان و لثه رسانده و حرکت دهند. فضایی از دهان و بین لثه و دندان که هیچ قلم پاک کننده و یا مسواکی نمی توانست به آن دسترسی پیدا کند و منبع بسیاری از بیماری های دهان و دندان بود. او به این مسئله پی برد که این امر، یکی از مهمترین قسمت های مراقبت های دهان و دندان است.

نخ دندان تا سال 1882 به صورت تجاری در دسترس نبود، تا زمانی که کمپانی کادمن و شورتلف شروع به تولید نخ دندان ابریشمی بدون موم کرد. در سال 1898، کمپانی جانسون اند جانسون2، اولین ثبت اختراع نخ دندان را بر پایه نخی که مشابه نخ های بخیه ابریشمی که توسط پزشکان استفاده میشد ثبت کرد.

مخترع نخ دندان

یکی از اولین تصاویری که مربوط به استفاده نخ دندان یافت شده است، مربوط به رمان معروف جیمز جویس 3 به نام «اولیس» بود. اما به طور کلی استفاده از نخ دندان تا قبل از جنگ جهانی دوم مرسوم نبوده است تا اینکه پزشک چالز بس در طول جنگ جهانی دوم نخ دندان نایلونی را تولید کرد. نخ دندان نایلونی، به دلیل مقاومت زیاد سایشی بهتر از نخ دندان ابریشمی بود. زیرا می توان آن را در طول های زیاد و در اندازه های مختلف تولید کرد.

امروزه مصرف نخ دندان در ایران رو به افزایش است. به طوری که دندانپزشکان در پاسخ به این سوال که اگر بنا باشد بین مسواک و نخ دندان یکی را انتخاب کنیم، کدام یک بهتر است، نخ دندان را توصیه می کنند.

  1. Levi Spear Parmly
  2. Johnson & Johnson Corporation
  3. James Joyce

منبع: ویکیپدیا انگلیسی ترجمه شده توسط تولیدی نخ دندان مینا

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات