Search
Close this search box.

۶ راهکار تمیز کردن بریج دندانی

تمیز کردن بریج دندانی | نخ دندان مینا

تمیز‌ کردن بریج دندانی، بسیار مهم است و باید آن را به درستی انجام داد. اگر این کار را صحیح انجام ندهید، امکان بروز مشکلات فراوانی برای شما وجود دارد و در خیلی از موارد مجبور به تعویض بریج و روکش دندان خودتان می‌شوید. برای انجام این کار باید نکاتی را در نظر بگیرید و از تجهیزاتی در این جهت استفاده کنید. در ادامه‌ی این متن، ابتدا دلیل اهمیت مراقبت درست از آن و چگونگی انجام آن را برای شما توضیح می‌دهیم تا به آگاهی کاملی در این زمینه برسید.

تمیز کردن بریج دندانی | نخ دندان مینا

اهمیت مراقبت و تمیز‌ کردن بریج

بسیاری از افراد تصور می‌کنند، بعد از قراردادن بریج دندان دیگر نیاز به انجام کاری نیست و این پل نیازی به مراقبت خاصی ندارد. در صورتی که این تصور به‌طور کلی غلط است و بعد از انجام این کار، نیاز است تا تمیز کردن بریج به صورت روزانه را در برنامه کاری خودتان قرار دهید. در ادامه دلیل‌های اهمیت مراقبت از آن را برای شما بیان می‌کنیم تا به خوبی متوجه چرایی آن شوید.

از انباشته شده‌ مواد غذایی در اطراف بریج جلوگیری می‌کند

بعد از نصب بریج روی دندان، به طور طبیعی فاصله‌ای میان آن و لثه می‌افتد. این فضای، جای مناسبی برای تجمع خرده‌های مواد غذایی و تشکیل پلاک‌ها به دلیل ترکیب‌شدن آن‌ها با بزاق دهان است. مراقبت از بریج، می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند و این دغدغه را به‌طور کامل از بین ببرد. بنابراین باید آن را جدی بگیرید.

از ایجاد رسوب جلوگیری می‌کند

با انجام درست و دقیق مراقبت‌های مربوط به بریج می‌توانید از ایجاد رسوب‌ها جلوگیری کنید. این رسوب‌ها بسیار خطرناک هستند و می‌تواند سبب از بین رفتن کلی پل دندان شما شود. به همین دلیل باید آن را جدی بگیرید و از تشکیل‌شدن آن‌ها نیز جلوگیری کنید.

از  ترکیدن‌ و خراشیدن‌ دندان‌ها جلوگیری می‌کند

 استفاده نادرست از بریج، ممکن است باعث ترکیدن‌ و خراشیدن‌ دندان‌ها شود. این خراشیدگی‌ها ممکن است، باعث حساسیت دندان و درد شود. با مراقبت و تمیز کردن بریج، می‌توان از این نوع آسیب‌ها جلوگیری کند و مدت عمر و ماندگاری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

تمیز کردن بریج دندانی | نخ دندان مینا

بریج چگونه تمیز می‌شود؟

شما برای پاکسازی بریج خودتان، باید از شش راهکار به طور دائمی استفاده کنید تا بتوانید مدت طولانی، پل دندانی و روکش آن را به کار بگیرید. در ادامه این سه راهکار را برای شما بیان می‌کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید و بتوانید از آن‌ها جهت تمیزی بریج خودتان آن‌ها را استفاده کنید.

1. از مسواک برای تمیز‌ کردن بریج استفاده کنید

استفاده از مسواک، روزی حداقل 2 بار الزامی است و کمک می‌کند تا بریج شما و روکشتان به‌طور کامل تمیز شود. البته باید توجه کنید که از مسواک به صورت تهاجمی استفاده نکنید، زیرا می‌توانید باعث آسیب‌زدن به پل دندانی و بیماری های لثه شود.

2. نخ دندان را برای تمیز‌ کردن زیر و اطراف بریج به کار بگیرید

نخ دندان، دومین چیزی است که باید برای تمیز‌کردن اطراف و زیر بریج بگیرید، زیرا مسواک نمی‌تواند این کار را به درستی انجام دهد. البته باید برای این هدف، نخ دندان دسته‌دار را به کار بگیرید، زیرا انواع دیگر قادر به انجام این کار نیستند. برای کشیدن‌ نخ دندان اطراف بریج، باید آن را به شکل U دور دستان خودتان بپیچید. بعد از انجام این کار، باید آن را چند بار بین لثه و بریج بکشید تا تمیزکاری شما به طور کامل انجام شود.

3. از جویدن مواد سخت پرهیز کنید

از جویدن چیزهای سخت نیز با بریج و روکشتان باید خودداری کنید تا بتوانید به خوبی از آن مراقبت کنید. هم‌چنین نباید، با استفاده از آن در بطری‌ها و دیگر موارد سخت را باز کنید، زیرا به تدریج سبب کنده‌شدن آن‌ها می‌شود.

4. از فرش دندانی استفاده کنید

با استفاده از فرش دندانی می‌توانید بریج را تمیز کنید. برای این کار، باید فرش دندانی را در زاویه ۴۵ درجه به سمت بالا و پایین نسبت به دندان قرار داده‌ و با حرکات نرم و دایره‌ای بریج را تمیز کنید. این کار را باید دو بار در روز باید انجام بدهید.

5. دهان‌شویه را به کار بگیرید

استفاده از دهان‌شویه می‌تواند به کاهش باکتری‌های موجود در دهان کمک کند و از تشکیل پلاک دندان بر روی بریج جلوگیری کند. به این صورت احتمال بروز بیماری‌های لثه و جدایش بریج و این قسمت از دهان شما به حداقل ممکن خودش می‌رسد.

6. ابزارهای خاص تمیزکاری بریج را به کار بگیرید

برخی از ابزارهای خاص برای تمیز‌کردن بریج در بازار موجود است. این ابزارها شامل برس‌های دندانی می‌شود که تهیه و استفاده از آن‌ها را به‌طور جدی توصیه می‌شود.

بریج را به درستی تمیز کنید

بعد از قراردادن پل دندانی یا بریج، باید به تمیزکاری آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید مدت زمان زیادی از این پل استفاده کنید. به همین دلیل و برای کمک به شما در این مطلب، شش راهکار مناسب برای تمیز کردن بریج را معرفی کردیم تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید.

محصول جدید مینا، نخ دندان دسته دار مینا ویسل، محصولی است که به شما کمک می‌کند تا با کاربری بسیار آسان، بیش از ۷۰ درصد کارایی بیشتر و ۴۰ درصد صرفه جویی را در کشیدن‌ نخ دندان تجربه کنید.

نخ دندان دسته دار مینا ویسل به شما کمک می‌کند تا به دندان های انتهایی دسترسی کامل داشته باشید، راحت‌تر نخ دندان استفاده کنید و همین‌طور به‌عنوان یک وسیله‌ی شخصی، بتوانید در محیط های مختلف بدون ایجاد جلوه‌ی بصری نازیبا، از نخ دندان استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات