Search
Close this search box.

راهنمای انتخاب و خرید نخ دندان مناسب

راهنمای انتخاب و خرید نخ دندان | نخ دندان مینا

اگر می‌خواهید دندان‌های سالمی داشته باشید و کم‌تر از بقیه‌ی افراد، با خرابی‌های آن‌ها مواجه شوید، باید به مراقبت از این عضو حیاتی بدن خودتان اهمیت ویژه‌ای بدهید و نباید آن را سرسری بگیرید. استفاده از نخ دندان یکی از کارهای لازم و ضروی برای رسیدن به این هدف است، زیرا مکمل مسواک به شمار می‌آید و کمک می‌کند تا تمامی پلاک‌ها و باکتری‌ها از میان دندان‌های شما به‌طور کامل پاک شود. اما باید در انتخاب آن دقت زیادی کنید تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید. برای خرید نخ دندان درست، باید نسبت به نخ دندان مناسب هر نوع دندانی آگاهی کامل داشته باشید. بنابراین در این مطلب قصد داریم، راهنمای خرید نخ دندان را برای شما بیان کنیم تا ابهام شما در این زمینه از بین برود و بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید.

اهمیت استفاده از نخ دندان

قبل از این‌که راهنمای خرید نخ دندان را برای شما بیان کنیم، قصد داریم به دلایل استفاده از آن و اهمیت این موضوع بپردازیم. این کار به شما کمک می‌کند تا شکتان در این زمینه به‌طور کامل از بین برود و با اطمینان کامل از این ابزار استفاده کنید.

از بروز بیماری‌های لثه جلوگیری می‌کند

بهداشت ضعیف دهان و دندان یکی از علت‌های اصلی بروز بیماری‌های لثه به شمار می‌رود. عدم رسیدگی درست به دندان‌ها، می‌تواند باعث تجمع زیادتری پلاک‌ها در میان آن‌ها شود که می‌توانند به راحتی در داخل لثه نفوذ کنند. حرکت این پلاک به داخل لثه باعث تحریک بافت آن‌ها می‌شود و می‌تواند به بروز بیماری‌های نظیر جنجویت و بیماری پریودنتال منجر شود.

برای درمان این بیماری‌ها نیز باید جراحی لثه انجام دهید و هزینه‌های زیادی را متحمل شوید. اما به‌کارگیری نخ دندان می‌تواند از بروز چنین معضلاتی به‌طور جدی جلوگیری کند. زیرا نخ دندان در همان ابتدا این پلاک‌ها را نابود می‌کند و از تجمع و نفوذشان به داخل لثه جلوگیری می‌کند.

راهنمای انتخاب و خرید نخ دندان | نخ دندان مینا

شما را از شر بوی بد دهان راحت می‌کند

یکی از علت‌های بوی بد دهان، تجمع باکتری‌ها و پلاک‌ها در میان دندان‌ها است. با پاک‌کردن این پلاک‌ها به صورت مداوم و دوره‌ای می‌توانید به‌طور کامل با بوی دهان خداحافظی کنید. برای نابود‌ کردن ذارت مواد غذایی و باکتری‌ها باید علاوه بر مسواک، نخ دندان را نیز به کار بگیرید، زیرا مسواک به تنهایی قادر به پاک‌کردن تمام آن‌ها نیست.

افرادی که ارتودنسی یا ایمپلنت دارند، به طور جدی‌تری با این معضل روبه‌رو هستند؛ بنابراین باید خرید نخ دندان و استفاده از آن را جدی‌تر بگیرند.

خطر بروز بیماری‌های تنفسی را به طور جدی کاهش می‌دهد

ذرات مواد غذایی می‌توانند به داخل دستگاه تنفسی شما بروند و به تدریج باعث بروز بیماری‌های مانند برونشیت، عفونت‌های سینوسی و حتی ذات‌الریه شوند. با استفاده از نخ دندان می‌توانید این ذرات را پس از هربار مسواک‌زدن پاک کنید و احتمال بروز این بیماری‌ها را به حداقل ممکن کاهش دهید. بنابراین توصیه می‌کنیم که آن را به کار بگیرید.

از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند

اگر مواد غذایی در میان دندان‌های شما باقی بمانند، ممکن است که در درازمدت به بیماری‌های قلبی دچار شوید. زیرا این مواد می‌توانند از طریق سیستم خون‌رسانی به دستگاه قلب و عروق شما وارد شوند و در آن‌جا تجمع کنند و باعث رسوب در قلب شوند. ایجاد رسوب نیز انسداد رگ و سکته‌‍‌های قلبی را به دنبال دارد. این موضوع در میان مردان، شایع‌تر است، زیرا آن‌ها کم‌تر به سلامت دهان و دندان خودشان توجه می‌کنند و آن را پشت گوش می‌اندازند.

استفاده از نخ دندان می‌تواند، از بروز این اتفاق به طور کامل جلوگیری کند، زیرا ذرات مواد غذایی را از میان دندان‌ها پاک می‌کند.

راهنمای خرید نخ دندان مناسب

برای این‌که بتوانید نخ دندان مناسبی را انتخاب کنید، نیاز است تا درباره انواع آن‌ها آگاهی کامل داشته باشید و بدانید که برای هر نوع دندانی باید چه محصولی را استفاده  کنید. به همین دلیل در این قسمت راهنمای خرید نخ دندان را برای شما قرار دادیم تا بتوانید این کار را به درستی انجام دهید.

راهنمای انتخاب نخ دندان برای اردتودنسی

در ابتدای کار می‌خواهیم، راهنمای خرید نخ دندان مناسب برای برای دندان‌های ارتودنسی را بیان کنیم تا به این افراد در انتخاب مناسب کمک کنیم. این افراد باید از نخ دندان‌هایی استفاده کنند که دارای قابلیت حرکت درست در میان سیم‌های ارتودنسی باشد. محصول انتخاب شده باید بتواند به خوبی مواد غذایی موجود در میان دندان‌ها را پاک کند و هم‌چنین باعث ایجاد پارگی در لثه‌ی این اشخاص نیز نگردد. نخ دندان موم‌دار و سوپرفلاس دو نمونه از این موارد به شمار می‌آید و می‌تواند به خوبی نیاز آن‌ها را برطرف کند.

راهنمای انتخاب و خرید نخ دندان | نخ دندان مینا

راهمای خرید نخ دندان برای کامپوزیت

نخ دندان معمولی برای انواع کامپوزیت دندان مناسب نیستند، زیرا باعث خرد‌شدن آن‌ها می‌شوند. برای این دندان‌های همراه با کامپوزیت باید از نخ دندان تفلونی استفاده کنید. زیرا قابلیت تمیزکاری راحت کامپوزیت‌ها بدون خطر خرد‌شدن آن‌ها را به شما می‌دهد و توسط متخصصان نیز توصیه می‌شود.

راهنمای انتخاب نخ دندان برای ایمپلنت

در این قسمت، راهنمای انتخاب نخ دندان برای ایمپلنت‌ها را بیان می‌کنیم تا در هنگام خرید آن با ابهامی مواجه نشوید. باکتری‌ها و مواد غذایی زیادی در اطراف ایمپلنت‌ها باقی می‌ماند که برای پاک‌کردن آن‌ها نیاز به استفاده از نخ دندان دارید. برای این نوع دندان‌ها می‌توانید انواع نخ دندان معمولی، بدون وکس یا مخصوص ایمپلنت استفاده کنید.

راهنمای انتخاب نخ دندان برای بریج

بریج دندان یا پل‌های دندانی، جایگزین دندان‌های غایب است و در این جهت به کار می‌رود. برای پاک‌کردن ذرات مواد غذایی و باکتری‌ها از اطراف آن‌ها، باید از نخ دندان سوپر فلاس استفاده کنید، زیرا از ویژگی‌های لازم برای این هدف برخوردار است.

انتخاب نخ دندان خودتان را به درستی انجام دهید

برای این‌که بتوانید دندان‌های سالم‌تری داشته باشید، باید از نخ دندان در کنار مسواک استفاده کنید. اما برای انتخاب محصول مناسب نیاز به آگاهی دارید. به همین دلیل در این مقاله از سایت نخ دندان مینا راهنمای انتخاب نخ دندان و خرید آن را برای شما بیان کردیم تا بتوانید محصول مناسب دندان خودتان را به درستی انتخاب کنید و دچار اشتباهی در این زمینه بسیار مهم نشوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات