Search
Close this search box.

درباره مزایا و معایب بریج بیشتر بدانید!

مزایا بریج معایب بریج | نخ دندان مینا

شناخت مزایا و معایب بریج مورد مهمی است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید با اطمینان بیشتری آن را برای ترمیم دندان خودتان برگزینید. این موضوع به شما اجازه می‌دهد تا متوجه شوید که آیا پل دندانی به دردتان می‌خورد، یا باید به سراغ ایمپلنت‌ها یا دیگر موارد بروید. به همین دلیل و برای کمک به شما، قصد داریم، در این مطلب به معرفی مزایای بریج دندان و معایبش بپردازیم و توضیحات لازم در مورد آن‌ها را بدهیم.

مزایا بریج معایب بریج | نخ دندان مینا

مزایای بریج دندان

مزایای بریج دندان ، بسیار زیاد است که نمی‌توان تمامی آن‌ها در این متن بیان کرد؛ اما قصد داریم، برخی از مهم‌ترین آن‌ها را در ادامه معرفی کنیم و شرح لازم در مورد آن‌ها را بدهیم،

1. امکان برخورداری از خط لبخند طبیعی

خط لبخند مورد مهمی است و طبیعی‌بودن آن برای بسیاری از افراد اهمیت دارد، زیرا روی ظاهر صورتشان تأثیر زیادی می‌گذارد. اما از دست رفتن یک دندان، به خصوص در جلوی دهان، می‌تواند باعث از بین رفتن، این خط لبخند شود. بریج دندان می‌تواند این مشکل را به خوبی برطرف کند و به شما کمک کند تا بتوانید خط لبخند طبیعی داشته باشید. بنابراین استفاده از آن را به طور جدی توصیه می‌کنیم.

2. برگشتن توانایی جویدن طبیعی

از دست رفتن چند دندان در دهان می‌تواند باعث شود تا افراد توانایی جویدن طبیعی خودشان را از دست بدهند و نتوانند این کار را انجام دهند. اما با قرار دادن‌ بریج، می‌توان، این مشکل را به طور کامل حل کرد و از بروز مشکلات بعدی حاصل از آن، مانند معده‌ درد، یا عدم هضم درست غذا، جلوگیری کرد. این مورد، یکی از اصلی‌ترین مزایای بریج دندان، به شمار می‌آید که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

3. امکان بیان کلمات به صورت درست و اصلاح گفتار

بیان کلمات و نوع گفتار اشخاص به تعداد دندان‌های آن‌ها وابستگی زیادی دارد و نبود چند مورد از آن‌ها می‌تواند، این موضوع تحت تأثیر خودش قرار دهد. این موضوع در قرارهای کاری، بسیار مهم است و می‌تواند باعث شکل‌گیری قضاوت‌های مختلفی در مورد شما شود. بنابراین باید این مشکل و حل‌کردنش را جدی بگیرید. با قرار دادن بریج و روکش دندان می‌توان، جای آن‌ها را پر کرد و از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

4. حفظ ظاهر طبیعی صورت

یکی از المان‌هایی که ظاهر طبیعی صورت هر کسی را می‌سازد، دندان‌هایش است. از دست‌دادن آن‌ها باعث می‌شود تا این ظاهر به هم بخورد و شما دچار حس سرخوردگی بشوید. به همین دلیل باید برای حل آن به طور جدی اقدام کنید. بریج دندان، یکی از بهترین راه حل‌ها برای این مشکل به حساب می‌آید؛ زیرا شباهت زیادی به نوع طبیعی دندان دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای آن به حساب بیاید. این مورد، یکی از ملموس‌ترین مزایای دندان بریج به شمار می‌آید و می‌تواند در افزایش اعتماد به نفس افراد، اثر زیادی داشته باشد.

مزایا بریج معایب بریج | نخ دندان مینا

معایب بریج دندان

در کنار مزیت‌های پل دندانی یا بریج، باید نسبت به عیب‌هایش نیز آگاه شوید تا بتوانید انتخاب درست‌تری به انجام برسانید. به همین دلیل در ادامه این مطلب به بیان معایب بریج دندان برای شما می‌پردازیم تا به آگاهی کامل در این زمینه‌ی مهم برسید.

1. در برخی موارد باعث خرابی دندان سالم می‌شود

اگر بریج دندان به صورت درست و اصولی قرار داده‌ نشود، بین آن و لثه فاصله زیادی می‌افتد. این فاصله محل مناسبی برای تجمع باکتری‌ها و پلاک دندان به شمار می‌آید و می‌تواند به تدریج، دندان را از پایین خراب کند. بنابراین باید به نحوه‌ی قرار‌ دادن آن توجه ویژه داشته باشید و برای این کار از یک دندانپزشک خبره و کار بلد کمک بگیرید.

2. طول عمر کوتاه‌تری دارد

طول عمر بریج دندان نسبت به دیگر انواع جایگزین‌های دندان، کم‌تر است و شما باید زودتر برای ترمیم، آن‌ها اقدام کنید. این موضوع یکی از اصلی‌ترین معایب بریج دندان به شمار می‌آید.

3. حساسیت به گرما و سرما دارد

یکی دیگر از معایب بریج دندان، حساسیت زیادش نسبت به سرما و گرما است. این موضوع باعث می‌شود تا شما نتوانید، نوشیدنی‌های بسیار گرم یا سرد را بخورید و در این جهت با محدودیت روبه‌رو شوید.

4. برای تمیز‌ کردن آن باید از مسواک و نخ دندان مخصوص استفاده کنید

برای تمیز‌ کردن بریج دندان، باید از مسواک و دندان مخصوص استفاده کنید که شاید کمی سخت بتوانید آن‌ها را بخرید. هم‌چنین برای استفاده از آن‌ها نیز باید روش خاصی را به کار بگیرید و روش‌های معمولی نمی‌توانند در این جهت به کمک شما بیایند.

نسبت به مزایا و معایب بریج دندان آگاهی پیدا کنید

برای انجام یک انتخاب درست، نیاز به آگاهی از مزایا و معایب آن مورد دارید. این موضوع کمک می‌کند تا متوجه بشوید که آیا محصول مورد نظر برای شما مفید است، یا باید به سراغ مورد دیگری بروید. بنابراین در این مطلب، مزایا و معایب بریج دندان را بیان کردیم تا بتوانید انتخاب خودتان را به درستی انجام دهید و در این جهت مشکل یا ابهامی نداشته باشید.

نخ دندان فوق نازک مینا ، به دلیل بافت بسیار نرم و حساس لثه ها، برای جلوگیری از آسیب احتمالی، نخ دندان باریک‌تر را با احتیاط استفاده کنید. استفاده از نخ ۴ لایه‌ی پلی آمید ۶ در تولید نخ دندان مینا و هم‌چنین استفاده از موم طبیعی زنبور عسل بر کیفیت آن تاثیر به‌سزایی دارد. طراحی شده به صورت نواری برای عبور بهتر از بین دندان ها مناسب برای فواصل دندانی کیپ نخ دندان فوق نازک مینا با اسانس طبیعی و آغشته به موم طبیعی زنبور عسل، با ۴ اسانس نعنا ، توت فرنگی ، اکالیپتوس و دارچین تولید می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات