Search
Close this search box.

وضعیت تولید نخ دندان در ایران، گزارش فرصت امروز

در گزارشی که در تاریخ 10 آبان 1395 در وبسایت «فرصت امروز» آمده، به بررسی بازار امروز نخ دندان پرداخته شده است. نسخه اصلی و کامل تر این گزارش درباره وضعیت تولید نخ دندان، در صفحه فرصت امروز در دسترس قرار گرفته است که می توانید در وبسایت نخ دندان مینا مطالعه کنید. بخش هایی از گزارش مورد ذکر در مورد نخ دندان و وضعیت بازار آن، قاچاق نخ دندان و منابع واردات نخ دندان های مصرفی در بازار داخل به شرح زیر می باشد:

گزارش « فرصت امروز » از سرمایه گذاری در تولید نخ دندان / قاچاق مانعی برای کسب و کار

در اینترنت که واژه نخ دندان را سرچ می کنی پر است از مزایای نخ دندان کشیدن و آموزش تصویری آن. اما اینکه آیا استفاده از نخ دندان یا عدم استفاده می تواند تأثیری بر سلامت دندان ها داشته باشد موضوع بحث ما نیست. در داروخانه و فروشگاه ها تا چشم کار می کند انواع و اقسام برندهای ایرانی و خارجی آن وجود دارد، در طرح ها و رنگ های وسوسه برانگیز. اینکه این کالا تا چه اندازه در ایران تولید می شود و واردات این حوزه به چه صورت است موضوعی است که در این گفت وگو به آن پرداخته ایم.

به گزارش نسیم  آنلاین، براساس آمار گمرک در پنج ماه منتهی به مرداد ماه سال جاری، بیش از هشت و نیم تن نخ دندان به ارزش دلاری 160,419 و ارزش ریالی 4,870,278,568 وارد کشور شده است. طبق این آمار بیشترین حجم واردات از کشور جمهوری کره با 3 تن و 52 کیلوگرم و به ارزش دلاری 61,710 و ارزش ریالی 1,878,405,026بوده و پس از آن بیشترین آمار از چین با 2 تن و 997 کیلوگرم به ارزش دلاری 54,019 و ارزش ریالی 1,635,882,955 بوده است. بهرام بیگی، مدیر فروش شرکت نخ دندان ارکید در گفت وگو با «فرصت امروز» از این بازار می گوید.

بازار نخ دندان در ایران چگونه است؟

حاشیه سود کم دلیل محدود بودن صادرات

شرکت های پخشی که مجوز پخش محصولات بهداشتی را دارند معمولاً به واردات از مبادی قانونی می پردازند اما در کنار این ها قاچاق و واردات این محصول از مبادی غیر رسمی نیز رایج است و همین مسئله روی بازار نخ ایرانی تأثیر به سزایی داشته است.

بیگی در پاسخ به این پرسش که چه برندهای ایرانی در این حوزه فعالیت می کنند می گوید: برندهای ایرانی شامل ارکید، مینا،  مرجان و. . . هستند.

وارد کننده گان نخ دندان از چه کشورهایی نخ دندان وارد می کنند؟

کدام برندها پرفروش است؟

یکی از متصدیان داروخانه  ای در سطح شهر در پاسخ به این پرسش که آیا استفاده از نخ دندان متداول است یا خیر به  «فرصت امروز» می گوید: تا چندسال گذشته چنین نبوده است. اما هر چه می گذرد و با تبلیغاتی که برندهای مختلف انجام می دهند استفاده از این محصول معمول تر شده است.

وی ادامه می دهد: نخ دندان های ارائه شده در داروخانه ها در قیمت ها و انواع مختلفی عرضه می شوند که در این میان نخ دندان ایرانی ارکید و بعد از او  نخ دندان مینا در بین برندهای داخلی بیشترین فروش را داشته است. در بین نخ دندان های خارجی نیز برند اورال بی  گوی سبقت را از همتایان خود ربوده است.

منبع: وبسایت فرصت امروز، به نقل از لیلا شیرزاد

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات