Search
Close this search box.

اول مسواک بزنیم یا نخ دندان استفاده کنیم؟

اول مسواک بزنیم یا نخ دندان؟

در پاسخ به سوال اول نخ دندان یا مسواک هیچ تفاوت مشخصی وجود ندارد! در حقیقت تفاوتی زیادی بین اینکه اول نخ دندان استفاده کنید یا اول مسواک بزنید وجود ندارد. هر کدام از این اقدامات به سلامت دهان و دندان کمک می کنند. بسیاری از افراد فقط به استفاده از مسواک بسنده می کنند و بعضی هم فقط از نخ دندان استفاده می کنند.

 

بهترین زمان استفاده از نخ دندان

بهترین موقع استفاده از نخ دندان در بین مسواک زدن خواهد بود به این صورت که وقتی مسواک زدن را شروع کرده و خمیر دندان به خوبی کف کرده، مسواک زدن را موقتاً کنار گذاشته و نخ دندان را به‌دست گرفته و پس از استفاده از نخ دندان دوباره مسواک زدن ادامه پیدا می‌کند.

 

مزایای استفاده از مسواک قبل از نخ دندان

استفاده از مسواک قبل از نخ دندان باعث می شود تا پلاک های دندانی که روی دندان و در سطوح مشخصی جمع شده اند از بین بروند و در نتیجه شما در استفاده از نخ دندان راحت تر خواهید بود.

مزایای استفاده از نخ دندان قبل از مسواک

اما اگر قبل از مسواک زدن از نخ دندان استفاده کنید، پلاک های اضافی که حین کشیدن نخ دندان در محفظه دهان و روی دندان ها باقی مانده اند به کلی نابود می شوند. علاوه بر این فلوراید موجود در خمیردندان در فواصل بین دندانی که پس از کشیدن نخ دندان از پلاک پاک شده اند را می پوشاند و این به خوشبویی دهان و جلوگیری بیشتر از پوسیدگی کمک می کند.

هیچ شواهد علمی وجود ندارد!

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که در این زمینه، یعنی تقدم مسواک یا نخ دندان در عملیات پاکسازی دهان، هیچ شواهد علمی وجود ندارد. چیزی که اهمیت دارد، این است که استفاده توامان از هر دوی این روش ها، یعنی مسواک زدن و استفاده از نخ دندان تاثیر بیشتری در سلامت دهان و دندان، نسبت به استفاده یکی از آنها دارد.

اشتراک گذاری

1 Comment

  1. سامان گفت:

    عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات