Search
Close this search box.

معرفی انواع مواد ایمپلنت دندان

دندان سالم و مرتب از مهمترین عوامل در زیبایی افراد محسوب می شود. اما متاسفانه گاهی به دلیل اتفاقاتی مانند شکستن ، پوسیدگی ، عفونت های دندان و … ممکن است یک یا چند دندان شما از بین برود و زیبایی لبخند شما را تحت تاثیر منفی خود قرار بدهد. امروزه با پیشرفت علم و درمان های پزشکی خوشبختانه این مشکل توسط درمانی به نام ایمپلنت حل می شود. به دلیل محبوبیت و کارایی بسیار ایمپلنت دندان در درمان های دندانپزشکی کشور های بسیاری اقدام به ساخت مواد ایمپلنت کردند. ما قصد داریم در این مقاله به بررسی کشور هایی تولید کننده مواد ایمپلنت دندان بپردازیم. با ما همراه باشید.

ایمپلنت دندان | نخ دندان مینا

کشور های تولید کننده مواد ایمپلنت دندان

شرکت های ایمپلنت آمریکایی

اولین کشوری که در بررسی متریال ایمپلنت دندان به آن می پردازیم کشور آمریکا است. کشور آمریکا در زمینه ساخت قطعات ایمپلنت بسیار جدی و فعال عمل می کند و بیشتر برند ها و شرکت های معروف و معتبر ساخت مواد ایمپلنت در این کشور قرار دارند.

معروف ترین برند آمریکایی شرکت زیمر بیومت zammer Biomet است. این شرکت آمریکایی بیش از 70 سال است که که متریال ایمپلنت دندان را تولید و آن ها را به تمام دنیا عرضه می کند. و به دلیل استفاده از فلز تنتالوم به جای تیتانیوم به جایگاه ویژه ای در صنعت ساخت مواد ایمپلنت دندان رسیده است. محصولات شرکت زیمر بیومت در ایران با وجود قیمت بالایشان نسبت به برند های آسیایی طرفداران خود را دارد و بسیار محبوب است.

شرکت های ایمپلنت ترى اى (3I) ، ایمپلنت بایکان (Bicon) ، ایمپلنت اینترالاک (Intralock) و ایمپلنت بیوهوریزونز (Biohorizons) از دیگر برند های تولید مواد ایمپلنت در آمریکا اند.

نکته: استفاده از ایمپلنت‌های کشور آمریکا مسلما در طولانی بودن عمر ایمپلنت شما دخالت دارد، اما در نظر داشته باشید تنها این مورد مهم نیست بلکه رعایت بهداشت ایمپلنت، اجزای آن و تبحر دندانپزشک در این مسیر موثر خواهند بود.

شرکت های ایمپلنت سوئیسی

یکی از پنج برند برتر تولید مواد ایمپلنت دندان ، شرکت سوئیی اشترومن strayoum است که قدمت بسیار طولانی در ساخت این مواد دارد. از دیگر شرکت های تولید متریال ایمپلنت دندان می شود به برند ایده ihdeh اشاره کرد. که جزو ایمپلنت های متوسط در کشور سوئیس می باشد که به دلیل آفر ها و فروش های ویژه ای که برگذار می کند در جهان بسیار خوش نام و شناخته شده است.

شرکت های ایمپلنت اس اى سى (SIC) ، ایمپلنت اس پى اى (SPI) و ایمپلنت نئوبایوتک (neo biotech) از دیگر برند های سوئیسی هستند.

انواع مختلف ایمپلنت دندان | نخ دندان مینا

شرکت های ایمپلنت آلمانی

کشور آلمان همیشه جزو برترین تولید کنندگان در جهان بوده است و این کشور در زمینه ساخت مواد ایمپلنت دندان هم بسیار شناخته شده است. شرکت آلمانی مدنتیکا medentica بیش از 25 سال است در زمینه ساخت ایمپلنت دندان فعالیت می کند این برند به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب یکی از بهترین گرینه ها برای پیوند و کاشت ایمپلنت است.

شرکت های آلمانی حتی با وجود به قیمت بالایی که دارند به دلیل کیفیت خوبشان بسیار در بین مردم و دندان پزشکان محبوب اند.

شرکت های ایمپلنت فرانسوی

برند فرانسوی انتوژیر anthogyr یکی از با سابقه ترین شرکت های تولید ایمپلنت دندان در فرانسه که بخاطر طراحی حرفه ای و در عین ساده خود بسیار در جهان شناخته شده است.

دیگر شرکت ساخت مواد ایمپلنت دندان فرانسوی شناخته شده ، شرکت یوروتکنیکا Euroteknica است این شرکت به دلیل خدمات پس از فروش و ضمانت نامه ای که به مشتریان خود می دهد بسیار محبوب است.

ایمپلنت های فرانسوی در مقایسه با دیگر ایمپلنت های جهانی حرفی برای گفتن ندارند اما بخاطر ویژگی های ذکر شده مانند خدمات پس از فروش و ضمانت نامه ها مورد توجه و علاقه ی مردم بوده است.

شرکت های ایمپلنت چین

ایمپلنت های تولید شده در کشور چین از استاندارد های اولیه ی انجمن دندان پزشکان جهان و ایران برخوردار نیست. و این کشور در رابطه با تولید مواد و متریال ایمپلنت دندان به موفقیتی دست پیدا نکرده.

بیشتر مواد تولید شده ایمپلنت در چین کپی از برند های معروف آمریکایی و اروپایی است که با کیفیت و قیمتی بسیار پایین به بازار عرضه می شود.

شرکت های ایمپلنت کره ای

بهترین و محبوب ترین برند های ساخت مواد ایمپلنت دندان در بین مردم و دندانپزشکان کره ای هستند. از جمله شرکت های موفق کره ای شرکت اوستم osstem است که دارای تاییدیه سازمان انجمن غذا داروی آمریکا می باشد.

و همچنین شرکت دنتیوم Dentium پر فروش ترین شرکت ایمپلنت دندانی است که ویژگی های قیمت مناسب ، کیفیت بسیار بالا ، طراحی کار آمد و خدمات پس از فروش دارد.

دسترسی به ایمپلنت های کره ای در ایران بسیار نسبت به نمونه های اروپایی و آمریکایی راحت تر است.

شرکت های ایمپلنت ایرانی

چند سالی است که شرکت ایرانی ای در کردستان تحت عنوان ” کیمیا کاشت ” به تولید و عرضه ی متریال ایمپلنت های دندانی می پردازد ، پیش از این در ایران مواد ایمپلنت دندان ساخته نمی شد و نمونه هایی که تحت عنوان ایمپلنت دندانی ساخت ایران عرضه می شدند کپی ضعیفی از دیگر برند ها بوده است.

امیدواریم که ایران در چند سال آینده جزو کشور های موفق در تولید متریال ایمپلنت دندانی باشد.

برترین کشور در تولید مواد ایمپلنت دندان

پس از بررسی کشور ها و شرکت های موفق در زمینه ی ساخت ایمپلنت متوجه شدیم کشور آمریکا جایگاه بالا و ویژه ای در تولید ایمپلنت دارد اما با توجه به شرایط سیاسی خاص و تحریم ها علیه ایران ، برند های ساخت ایمپلنت دندان در کشور کره ی جنوبی به دلیل کیفیت خوب ، قیمت مناسب ، طراحی کار آمد برای کاشت ، خدمات پس از فروش و دسترسی آسان ، بهترین گزینه برای دندانپزشکان ایرانی هستند.

معرفی انواع مواد ایمپلنت دندان | نخ دندان مینا

بحث و نتیجه گیری

درمان ایمپلنت دندان این روز ها بسیار در بین مردم دنیا و ایران محبوب است و بسیار توسط دندانپزشکان توصیه می شود. حتی با وجود اینکه 80 درصد موفقیت در ایمپلنت دندان به مهارت دندانپزشک بستگی دارد اما از آنجایی که این ایمپلنت ها به صورت مادام العمر استفاده خواهند شد باید متریال و مواد ساخته شده ی ایمپلنت دندان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

ما در این مقاله کشور های تولید کننده ی مواد ایمپلنت دندان را بررسی کردیم و بهترین آنها را معرفی کردیم؛ اما باید در نظر داشته باشید علاوه بر مواردی که در این موارد گفته شد، اجزای ایمپلنت دندان و تبحر دندانپزشک در کیفیت ایمپلنت شما نیز مهم هستند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات