Search
Close this search box.

ایرفلو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ایرفلو چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ | شرکت نخ دندان مینا

ایرفلو چیست و جرم گیری دندان با ایرفلو چه مزیت‌هایی دارد؟ در این مقاله با شما همراه هستیم تا یکی از روش‌های مدرن تمیز کردن و از بین بردن جرم‌های دندان‌ها یعنی ایرفلو را معرفی کنیم.

جرم‌های دندان‌ها و پلاک‌های تشکیل شده روی آن‌ها می‌تواند معایب بسیار زیادی برای افراد به دنبال داشته باشد. از کاهش اعتماد به نفس ناشی از زرد شدن دندان‌ها گرفته تا بروز بیماری‌های مختلفی مانند تارتار دندان‌ها را می‌توان از جمله مشکلات ناشی از باقی ماندن جرم‌ها بر روی دندان در نظر گرفت.

روش‌های مختلفی برای جرم گیری دندان‌ها وجود دارد که هر یک از این روش‌ها مزیت‌ها و معایب خاص خود را داشته و از این گذشته هزینه‌های لازم برای پیاده‌سازی آن‌ها نیز متفاوت است. یکی از بهترین این روش‌ها که این روزها به شدت در حال استفاده از سوی دندان پزشکان است استفاده از ایرفلو است.

برای این که بدانید ایرفلو چیست و جرم گیری دندان با ایرفلو چه ویژگی‌هایی را به دنبال خواهد داشت تا انتهای این مقاله با ما همراه بمانید.

روش نوین ایرفلو چیست؟

ایرفلو (Airflow) یک روش مدرن و به روز برای جرم گیری دندان و کمک به بهداشت دهان و دندان است. این روش می‌تواند کمک شایانی برای جلوگیری از بیماری‌های لثه نموده و از این گذشته بستر لازم برای داشتن دندان‌هایی تمیز و به دور از هر گونه بیماری را نیز ایجاد نماید. البته ایرفلو اولین روش جرم گیری دندان نیست و روش‌های سنتی بسیار زیادی نیز برای این منظور وجود دارد.

روش‌هایی که هم با درد زیادی همراه بوده و هم نتایج آن‌ها در مقایسه با روش‌های نوینی مانند ایرفلو ممکن است تفاوت‌های فاحشی داشته باشد.

ایرفلو یک روش نوین برای جرم گیری دندان‌ها است که در آن با استفاده از دستگاه‌هایی پیشرفته با استفاده از فشار هوا عملیات جرم گیری دندان‌ها انجام می‌پذیرد. اگر بدانید که ایرفلو چیست و استفاده از آن برای جرم گیری تا چه حد می‌تواند برای دندان‌های شما مفید باشد، استفاده از این روش را برای از بین رفتن جرم‌های روی دندان از دست نمی‌دادید.

چگونگی جرم گیری دندان با ایرفلو

مواد غذایی باقی‌مانده روی دندان‌ها در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و عدم استفاده از مسواک و نخ دندان در طولانی مدت به شدت سفت شده و دیگر امکان از بین بردن آن‌ها با مسواک نخواهد بود. در چنین شرایطی عملا امکان از بین بردن پلاک‌ها و جرم‌های تشکیل شه روی دندان و یا لابلای آن‌ها با استفاده از مسواک وجود نخواهد داشت. در صورت عدم رسیدگی به این پلاک‌ها نیز بیماری‌ها و مشکلات دیگری مانند تارتار دندان‌ها و یا حتی بروز عفونت در لثه پیش روی افراد قرار خواهند گرفت.

بهترین راه حل برای پیشگیری از چنین مشکلاتی استفاده از فرایند جرم گیری دندان است. در این فرایند با استفاده از تجهیزات دندان پزشکی تمام پلاک‌ها و جرم‌های سفت شده روی دندان حذف می‌شوند.

جرم گیری دندان با ایرفلو روشی است که در آن از یک دستگاه مخصوص با فشار هوا و آب به صورت جت این پلاک‌ها حذف می‌شوند.

جرم گیری دندان با ایرفلو یک روش مدرن است. در این روش مخلوطی از سدیم بی‌کربنات و پودر گلیسین همراه با جریان جت آب و هوای فشرده بر روی دندان‌ها پاشیده می‌شود. فشار حاصل از پرتاب جت آب و هوای فشرده باعث می‌شود تا سطح دندان‌ها تا حدود 5 میلیمتر تمیز شود. همچنین وجود سدیم بی‌کربنات و پودر گلیسین نیز باعث می‌شود تا دندان‌ها کاملا سفید شده و عاری از هر گونه میکروب و باکتری مضر گردد.

دقت داشته باشید که این روش برای از بین بردن جرم‌های موجود در خط لثه و لابلای دندان‌ها نیز کاملا کارآمد بوده و تمام پلاک‌های سفت شده در ‌بخش های مختلف دندان با استفاده از آن از بین می‌رود.

چگونگی استفاده از ایرفلو | شرکت نخ دندان مینا

ویژگی‌های استفاده از ایرفلو برای جرم گیری دندان‌ها

تا اینجای مقاله به خوبی می‌دانید که ایرفلو چیست و نحوه استفاده از آن برای جرم گیری دندان چگونه است. اما لازم است تا ویژگی‌ها و مزیت‌های جرم گیری دندان با ایرفلو را نیز به شما معرفی کنیم تا شناخت شما نسبت به این روش عالی و مدرن بیشتر شود. این روش را می‌توانید با مزیت‌ها و ویژگی‌های زیر برای جرم گیری استفاده کنید:

  • ایرفلو یک روش بدون درد برای جرم گیری است. برخلاف روش‌های سنتی که معمولا با درد زیادی همراه هستند در این روش خبری از درد زیاد نخواهد بود.
  • با استفاده از این روش می‌توان جرم‌های موجود در تمام‌بخش های دندان و خط لثه را حذف کرد.
  • استفاده از این روش باعث زیباتر شدن لبخند شما خواهد شد.
  • سفید شدن دندان‌ها و از بین رفتن رنگ زرد ناشی از استعمال دخانیات و یا باقیمانده مواد غذایی از دیگر ویژگی‌های استفاده از این روش است.
  • سرعت بسیار بالایی را می‌تواند در روش جرم گیری دندان با ایرفلو تجربه کنید. در کمتر از 30 دقیقه می‌توان تمام دندان‌ها را با آن جرم گیری نمود.
  • امکان از بین بردن سخت‌ترین لکه‌ها با استفاده از این روش وجود خواهد داشت.
  • ایرفلو علاوه بر زیباسازی و از بین بردن لکه‌ها تاثیر قابل توجهی در از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های موجود بر روی سطح دندان‌ها دارد. از این رو برای بهداشت دهان و دندان نیز یک روش مناسب محسوب می‌شود.
  • برای کسانی که حساسیت‌های خاص در دندان‌های خود دارند هیچ چالشی به دنبال نخواهد داشت.
  • با جرم گیری دندان با ایرفلو دیگر نیازی به پولیش کردن آن‌ها نخواهید داشت.
  • این روش هیچ آسیبی به پروتزها ایمپلنت‌ها و روکش‌های مورد استفاده بر روی دندان‌ها ندارد.

ملاحظه می‌کنید که استفاده از ایرفلو برای از بین بردن جرم‌های روی دندان تا چه حد می‌تواند شرایط خوبی را از نظر بهداشتی و سلامت دندان‌ها به دنبال داشته و چه مزیت‌هایی را برای شما ایجاد خواهد کرد.

ویژگی استفاده از ایرفلو | شرکت نخ دندان مینا

ماندگاری اثر ایرفلو بر دندان‌ها چقدر است؟

جرم گیری دندان با ایرفلو برای مواقع مختلفی مانند قبل از ارتودنسی می‌تواند یک روش بسیار مناسب باشد. زیرا با سرعت بسیار بالا و عمق مناسب دندان‌ها تمیز خواهند شد. ماندگاری نتایج حاصل از این روش جرم گیری نیز به نحوه رفتار و عادات خود فرد در رعایت بهداشت دهان و دندان خواهد داشت.

اگر شما بلافاصله بعد از استفاده از ایرفلو مصرف دخانیات را آغاز کرده و یا از روش‌های معمول روزانه برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده نکنید مسلما دوباره فرایند ایجاد جرم‌ها بر روی دندان آغاز شده و کم کم شاهد سفت شدن آن‌ها نیز خواهید بود. این روش باعث از بین رفتن تمام جرم‌های قبلی می‌شود اما استفاده از آن مانعی برای ایجاد جرم‌های جدید نخواهد بود.

در کنار جرم گیری دندان با ایرفلو بایستی برای بهداشت دهان و دندان خود نیز اهمیت خاصی قائل شوید تا کمتر این مشکلات برای شما پیش بیاید.

عوارض استفاده از ایرفلو

جرم گیری دندان با ایرفلو نقطه ضعف خاصی ندارد و عوارض خاصی را نیز نمی‌توان برای آن تشریح کرد. البته ممکن است بعد از استفاده از ایرفلو کمی دندان‌های شما حساس شوند که بسیار زودگذر خواهد بود. این موضوع در استفاده از روش‌های سنتی نیز وجود داشت.

در استفاده از ایرفلو میزان حساسیت دندان‌ها کمتر نیز خواهد شد. با توجه به این که در این روش خبری از ساییده شدن دندان‌ها نیست از این رو کیفیت دندان‌ها نیز تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. البته محدودیت‌هایی برای استفاده از ایرفلو در برخی از افراد وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از این روش برای موارد زیر توصیه نمی‌شود:

  • زنان باردار یا شیرده
  • کودکان زیر 10 سال
  • افراد کهنسال به دلیل وجود ضعف در مینای دندان
  • در زمان ترمیم کامپوزیت‌ها و روکش‌های دندانی
  • وجود حفره‌ها و آسیب‌های وسیع در دندان‌ها

 اما در مواقع عادی عوارضی بعد از استفاده از روش ایرفلو برای جرم گیری وجود ندارد، در حالی که روش عادی جرم گیری دندان عوارض دارد. برای اطلاعات بیشتر درباره عوارض جرم گیری دندان به این مقاله مراجعه کنید

عوارض استفاده از ایرفلو | شرکت نخ دندان مینا

کلام آخر

اکنون به خوبی می‌دانید که ایرفلو چیست و جرم گیری دندان با ایرفلو چه مزیت‌هایی به دنبال دارد. توصیه می‌کنیم که حتما استفاده از این روش را برای از بین بردن پلاک‌ها و جرم‌های سفت شده روی دندان‌ها در دستور کار خود قرار داده و همچنین نکات بهداشتی برای حفاظت از دندان‌های خود را نیز رعایت کنید. حفاظت از دندان‌ها می‌تواند یک بدن سالم برای شما به دنبال داشته و همچنین شما را از صرف هزینه‌های بالا برای درمان بیماری‌های دندان‌ها نیز دور نگه دارد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات